קידום אתרים בשנת 2015, מה יהיו המרכיבים המרכזיים?

עולם קידום האתרים, הוא עולם שמשתנה ומתפתח בקצב מסחרר, ונראה, שלמשתמש הפשוט, קשה לעמוד ולעקוב אחר השינויים התכופים.

אז רגע פני שאנחנו מתחלילים את שנת 2015, בואו נראה מה קרה בשנת 2014 בתחום קידום האתרים, ומה הכיוון שאליו ינוע התחום בשנה הבאה.

    • בנייה אופטילית של אתרים לפלטפורמות הניידות

כבר בשנת 2014 ראינו את המעבר המסיבי של אתרים לשימוש באתרי אינטרנט רספונסיביים (אתרים שמתאימים את עצמם לגודל המסך שעליו הם נצפים). בשנת 2015 אנו צופים שיותר ויותר אתרים ייבנו ויתאימו בעיקר לפלפטפורמות הניידות, וזאת בשל הפופולריות ההולכת וגוברת של מכשירים מסוג זה. מבחינת קידום האתר, גוגל שמה דגש מיוחד על התאמה, ושימושיות האתר בפלטפורמה הניידת. יותר מכך, גוגל הכריזה ששימושיות בגלישה ממכשירים ניידים הם חשובה לשיפור תוצאות הדירוג. כמו כן, גוגל הוסיפה את הכלי Mobile Usabilty לכלים של Google Webmaster.

    • עליה בהוצאות ובהשקעה במדיה החברתית

בחלק הראשון של 2014, פייסבוק הודיעה על עלייה של 10% ברווחים המגיעים מפרסומות. בשל השינויים שחלו בקביעה של, אילו פוסטים יוצגו על קירות המשתמשים, והעובדה שפוסטים אורגניים כמעט שאינם מקבלים חשיפה, מי שבכל זאת ירצה להראות נוכחות במדיה החברתית, יצטרך להושיט את היד אל הכיס ולהשקיע יותר בפרסום.

בשל העלויות העולות וגוברות בפרסום במדיה החברתית, נראה שחברות רבות יחפשו לחזור ולהשתמש באמצעי השיווק הישנים והמוכרים, כמו לדוגמא רשימת התפוצה באימייל.

    • השקעה בהטמעת תוכן שיווקי מעניין ורלוונטי

אחד הדברים שרבים נוטים להסכים לגביו בתחום קידום האתרים בשנת 2014, הוא החשיבות המכרעת שיש להטמעת תכנים איכותיים באתר. לאחר השינויים שחלו באלוגריתם החיפוש של גוגל, יותר ויותר חשיבות ניתנה לאיכות ולסוג התוכן שבו משתמשים. אף על פי שלכולם ברור שתוכן הוא בעל חשיבות מכרעת בדירוג האתר, אחת הבעיות העומדות בפני המשווקים היא, שבשל העובדה שישנו תוכן כה רב בעולם האינטרנט, קשה מאוד למצוא תוכן חדש ומעניין בכמויות גדולות.

    • יחס אישי יותר ללקוחות החברה

בשל השימוש הרב הנעשה במדיה החברתית, חברות גדולות יצטרכו ללמוד להתקשר בצורה אישית יותר עם לקוחות החברה.

Author

admin