ניהול מוניטין בגוגל וברשתות חברתיות

האם ידעתם ש 84% מהאנשים סומכים על תגובות באינטרנט כפי שהם סומכים על המלצות אישיות?

אין ספק שהמידע היום מופץ מהר יותר מאי פעם. זה נוגע באופן ישיר לתגובות של לקוחות או צרכנים בנוגע לשירות או מוצר. הגידול של הרשת החברתית ביחד עם הגישה לאינטרנט בכל מקום בו תהיה יצרו צורך לניהול מוניטין אינטרנטי (Online Reputation Management=ORM).

ניהול מוניטין אינטרנטי זה התהליך של ניטור והשפעה של הנוכחות של העסק שלך באינטרנט. לאסטרטגיית ניהול מוניטין אינטרנטי טובה יש את היכולת להגן על המותג שלך, לספק תובנות והרבה יותר.

למטה יש ארבע סיבות למה כדאי שיהיה לך ניהול מוניטין אינטרנטי איכותי.

החשיבות של ניהול מוניטין

קדם את הפנים הטובות ביותר שלך

התדמית של החברה שלך היא כיצד היא נראית בעיני צרכנים, עובדים אפשריים ומשקיעים. אחד מאלה או כולם יחד יכולים להיות מושפעים על ידי תגובה, ציוץ או פוסט בפייסבוק שלילי אחד. אם אין לך אסטרטגיה במקום הכוללת מישהו שישיב לתלונות הללו ברגע שהן מופיעות, תוך 24 שעות, תדמית המותג שלך עלולה להיפגע על ידי ציוצים מחדש, לייקים או שיתופים. זה עלול להיראות שתגובת הלקוח לא חשובה לחברה שלך, וזהו מסר שאתה אף פעם לא רוצה להעביר.

השתמש בניהול מוניטין כדי לקדם את הפנים הטובות ביותר של החברה שלך. וודא שהחברה שלך היא החברה לפנות אליה בתעשייה כדי לפתור בעיות או שהיא בעלת השירות הטוב ביותר בשטח על ידי פיקוח על תגובות והשבה לכל אחת מהן.

בניית אמון ואמינות

יגיע יום שתקבל תגובה רעה. בין אם זה יהיה בפייסבוק, טוויטר, או אתר ספציפי בתעשייה, לא ניתן למנוע את כל ההערות השליליות ולהשאירן בצד. בעוד הערות שליליות עלולות להטות את ההחלטה של לקוח פוטנציאלי, לא להשיב או להגיב לתגובה הזו כעסק עלולה להוות השפעה גדולה יותר.

אנשים חוקרים אודות חברות יותר מאי פעם. אם הם רואים שלחברה יש כמות גדולה של תלונות שלא נענו, זה יהווה אזהרה עבורם והם יהססו לעשות איתך עסקים.

להיות בעל יכולת להתגבר על תגובה רעה עוזר להשיב ביטחון אבוד בחברה שלך ולהשיג מחדש את אמון הקהל שלך.  הראה ללקוחות שלך ולשותפי עסקים פוטנציאלים שאתה מעריך את הביקורת שלהם על ידי הכרה בכך שראית את הביקורת ועל ידי כך שתיידע אותם שתיקח זאת לתשומת ליבך או תפתור את הבעיה.

ניתוח הרצונות והצרכים של הצרכנים שלך

מעבר על כל התגובות שלך ייתן לך תובנה על מה שעובד ולא עובד בעסק שלך. לקוחות יציינו מה הם הדברים שהם לא יכולים בלעדיהם, אבל גם דברים שיעדיפו לוותר עליהם. שפר את העסק על ידי איתור התלונות הללו ומציאת התלונות המופיעות בעקביות. לא רק שזה יועיל לך בסופו של דבר, אלא גם יראה שהעסק שלך חדשני ומסוגל להסתגל לזמנים של היום.

צרכנים יעריכו שאתה מתחשב בערכים שלהם וירגישו שהם רכיב עקרוני בעסק שלך. זה יעזור ליצור נאמנות וזיקה למותג.

לתחזק מנהיגות מחשבתית

אחד הצדדים של ניהול מוניטין אינטרנטי שלעיתים זוכה להתעלמות זה התוכן המופק על ידי חברה. בעוד התדמית האינטרנטי שלך יכולה להיות מוגדרת על ידי מה שאחרים אומרים עליך, היא גם מוגדרת באופן נרחב על ידי מה שאתה אומר. נקוט אמצעים כדי לוודא שכל התוכן שלך רלוונטי, ממוקד וקשור.

למשל, לפני שאתה מפרסם הודעה המכילה תיוג או מילים טרנדיות, חקור את המקור שלהם. וודא שהמקור שלהם מתאים לשליחות והתרבות של החברה שלך. אם אתה לא בטוח בכך, בחר בדרך הבטוחה יותר ואל תעשה זאת.

המחיר של תדמית גרוע באינטרנט לא ניתן למדידה. למספר הערות שליליות יש את היכולת להפיל את המותג שהשקעת זמן כדי לבססו. לנוכחות שלך ברשת יש את הכוח להשיג לידים, למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות ותיקים. אל תשאיר את זה למזל, התחל עכשיו לבנות את האסטרטגיה שלך לניהול מוניטין אינטרנטי.

האם יש לך אסטרטגיה לניהול מוניטין אינטרנטי? צור קשר היום עם אס

אי אורגניקס  לקבלת ביקורת על אסטרטגיית ניהול התדמית האינטרנטית שלך בחינם!