Uncategorized

מהו בלוג? ומהו חשיבותו לקידום האתר?

 

מהו בלוג? ומהו חשיבותו לקידום האתר?

אין ספק שהמלך בתחום קידום האתרים בשנת 2014 הוא התוכן. חברות רבות משקיעות סכומים הולכים וגדלים בתקציבי התוכן השיווקי.

במאמר זה ניגע באחד האלמנטים המרכזיים בכתיבת תוכן לאתר האינטרנט, הבלוג. הבלוג הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר בסל הכלים של כותבי התוכן השיווקי. יותר משני מיליון קטעי בלוג נכתבים בכל יום! המילה בלוג מבוססת על המילה weblog ששימש בעבר להעברת מסרים, רעיונות ויומנים אישיים על בסיס קבוע.

הבלוג עבר במהרה להיות כלי שיווקי בידי חברות ותאגידים, ערוץ נוסף שבו החברה מספקת מידע מזדמן כגון: חדשות החברה, מוצרים חדשים, שינויים במדיניות החברה או כל עדכון שהחברה היתה רוצה להעביר, ושלא הופיע באחד העמודים הסטטים.

האם כדאי לי לכתוב בלוג באתר החברה?

בלוג צריך להוות חלק ממדיניות השיווק הכללית של החברה, ובעצם מהווה מעין מסגרת משלימה למסרים שאותם החברה רוצה להעביר. נושאים שאולי לא יתאימו לקטגוריות השונות של אתר החברה, יכולים למצוא מקום בבלוג. הבלוג הוא מקום נהדר לבסס את המותג ולהבדיל את החברה מהתחרים. השימוש בבלוג מחזק את הקשר עם הלקוחות, ובכך מגביר את הסיכוי לקנייה עתידית.

מה הקשר בין הבלוג לקידום אתרים?

שהדבר נעשה נכון, לבלוג יכולה להיות השפעה גדולה על תוצאות דירוג האתר. באופן כללי ניתן לומר שמנוע החיפוש מחפש תשובות לשאלות מסוימות, לכן כאשר אתה כותה בלוג, אתה בעצם מעלה את הסיכוי שמנוע החיפוש ימצא את אחת התשובות בבלוג שלך. בנוסף, אחד השינויים באלוגריתם של גוגל נותן עדיפות לקטעי טקסט ארוכים (מעל 1000 מילים).

כמו שכבר ציינתי, הבלוג הוא הזדמנות נהדרת לחזק את הקשר עם הלקוח. בבלוג החברה תוכל לכתוב תוכן שיסייע ללקוח לפתור בעיה כלשהי, לתת פרטים לגבי אופן השימוש במוצרי החברה ואף לשתף תמונות וקטעי וידאו שמציגים את הלקוחות משתמשים במוצר. כל אלו מגבירים את הסיכוי שהתוכן ישותף, וכך תזכה לתנועה רבה יותר באתר.

לסיכום

הבלוג יכול להוות גורם משמעותי באטרטגית קידום האתר. יש להתייחס אל התוכן המוצג בבלוג ברצינות, וליצור תוכן יצירתי ומגוון שיגרה את הגולשים להמשיך להשתמש ולגלוש באתר.

Author

admin