רשתות חברתיות

הקשר שבין קידום אתרים לרשתות החברתיות

הקשר שבין קידום אתרים לרשתות החברתיות

הדעות חלוקות לגבי הקשר בין השימוש והנוכחות ברשתות החברתיות לבין דירוג האתר שלך במנועי החיפוש.

אז מהו באמת היתרון הטמון בשימוש ברשתות החברתיות שיכול לסייע לנו בקידום האתר? כדי לענות על השאלה, בואו נחזור קצת אחורה ונבדוק, מהו בעצם קידום אתרים? קידום אתרים הוא בעצם הצגת התוכן באתר האינטרנט, והכנתו באופן המיטבי בכדי שמנוע החיפוש יוכל למצוא ולדרג אותו לפי פרמטרים מסוימים, ובשאיפה שמנוע החיפוש ימצא לנכון לדרג אותך לפמי המתחרים שלך.

כיום תחום קידום האתרים התרחב מאוד בשל השימוש הנרחב במדיות החברתיות, שלהן השפעה הולכת וגוברת בשקלול הפרמטרים הקובעים את דירוג האתר. הנה כמה נקודות שיסבירו איך השימוש במדיות החברתיות תורם לקידום האתר בתוצאות מנוע החיפוש:

בודאי נתקלתם באחד מסרגלי השיתוף החברתי שנמצאים במרבית הבלוגים הפופולריים (אפשרות לשתף בפייסבוק לינקדין וכד'). הרשתות החברתיות תרמו לכך ,ששיתופו של תוכן מעניין יתאפשר במהירות ויגיע לכמות גדולה מאוד של אנשים. התוצאה היא קישורים רבים, לפעמים גם באתרים מובילים. כמובן שבכדי שהתוכן יגיע לאנשים רבים, עליו להיות מעניין ומיוחד. קישורים איכותיים רבים יתרמו לשיפור הדירוג שלך.

    • עלייה בתנועת הגולשים באתר

הנקודה הקודמת עוזרת להבין, שאם יצרת תוכן מעניין במיוחד, יהיו גולשים רבים שירצו לבקר באתר ולצרוך אותו. בנוסף יש סבירות שתהיה עליה בפרמטרים חשובים ביותר כמו זמן הביקור של גולש באתר וגלישה בדפים רבים בתוך האתר.

    • קטלוג תכוף (Rapid Indexing)

ככל שתפרסם תוכן איכותי בתכיפות גבוהה יותר, כך הסורק (Crawler) יבקר ויקטלג את התוכן בפרקי זמן קצרים יותר. מפני שתכנים במדיה החברתית ממתעדכנים בפרקי זמן קצרים, כך גם קישורים לאתרך יופיעו בתכיפות. לאלמנט הקטלוג התכוף ישנה השפעה חיובית על שיפור הדירוג.

    • עליה בתוצאות החיפוש המקומי (Local Searches)

המדיות החברתיות הן עוד מקום שבו אתה יכול להציג את הכתובת של החברה, ובכך להעלות את הסיכוי שמישהו ימצא את החברה שלך.

השימוש ברשתות החברתיות נותן לך את האפשרות להיות בקשר קרוב יותר עם קהל לקוחותיך, ולהגביר את מודעותם למותג. שימוש נכון במדיה החברתית יגביר גם את ה"מודעות" של מנוע החיפוש למותג שלך, ולפיכך ישפר את סיכוייך להתברג בראש הרשימה במנוע החיפוש.

Author

admin