בניית אתרים לילדים

כאשר חושבים על בניית אתרים לילדים יש לשים את הדגש על התוכן, כלומר על יצירת תוכן עבור אתרים לילדים. לא הנושא הטכני הוא החשוב כאן אלא התוכן המתאים עבור הילידים. כיום כל אחד יכול ליצור אתר בקלות, ישנם אמצעים רבים באינטרנט המדריכים ומסייעים בבניית אתרים. האתגר האמתי בבניית אתרים לילדים הוא יצירת תוכן מעניין ורצוי גם בעל ערך חינוכי עבור הילדים.

מכיוון שבניית אתרים באינטרנט היא פעולה כל כך פשוטה בימינו, תוכלו למצוא גם הרבה אתרי אינטרנט לילדים אשר נבנו בעזרת ילדים. בניית אתרים לילדים עשר נעשית על ידי הילדים עצמם ובעזרת מבוגר היא גם חוויה וגם בעלת אלמנט חינוכי. בניית אתר באינטרנט יכולה להיות חוויה משחקית המאפשרת לילד לבלות זמן איכותי עם ההורה אשר מסייע לו בבניית האתר. האתר בדרך כלל משקף את תחומי העניין של הילד, עבור הילד זוהי פעילות יצירתית המסייעת להתפתחות עולמו הפנימי ועבור ההורה זוהי דרך להכיר את עולמו של הילד הפנימי והדברים המעניינים אותו ואפילו אלו המטרידים את הילד את במקרים מסוימים.

אם אתם מתעניינים בבניית אתרים לילדים מומלץ לבקר בעולם האתרים של תפוז, זוהי קהילת אתרים לילדים בה ניתן למצוא אתרים לילדים, אתרים אשר נוצרו על ידי ילדים וכמובן גם לפתוח אתר לילדים. כאשר הילדים משוטטים באינטרנט, אנו ההורים תמיד מודאגים מהתכנים שבהם הם עלולים להיתקל, מבחינה זו עולם האתרים של תפוז הוא בטוח עבור ילדים. עוד אתר דומה הוא מומו אתרים גם כן מאפשר בניית אתרים לילדים בקלות ובשפה העברית. בדומה לעולם האתרים של תפוז גם מומו אתרים מאפשר בניית אתרים לילדים במתכונת של בלוג.

בהחלט מומלץ לעודד את הילדים לבנות אתרי אינטרנט, זה מאפשר להם לקבל כישורים אשר יכולים לעזור להם בעתיד בדברים מתקדמים יותר, זה מאפשר להם פעילות יצירתית ומהנה. בניית אתרים לילדים משקפץ מאוד את תחומי העניין של הילדים. ניתן לעבוד ביחד עם הילדים על בניית אתר ותוך כדי להעביר להם תכנים חינוכיים. לדוגמה אם הילד שלכם אוהב מאוד בעלי חיים, כמו הרבה ילדים אחרים, תוכלו לפתוח ביחד איתו אתר בנושא בעלי חיים. באתר תוכלו לפרסם תמונות ומידע על בעלי חיים שאותו הילד ילמד תוך כדי כתיבה. למשל אם הילד מאוד אוהב תוכים אז ניתן לקרוא ביחד עם הילד באינציקלופדיה חומר רקע על תוכים, לעשות סיכום קצר ואז לפרסם את זה באתר. כך הילד ייהנה מפעילות חינוכית ויצירתית בו זמנית. ניתן כל שבוע לתת לילד לבחור בבעל חיים אחר ולעשות את אותו הדבר.

בניית אתרים לילדים חינם

בניית אתרים לילדים יכולה להיות חוויה מעניינת וגם חינוכית המשלבת זמן איכות בין הורים לילדים. לבניית אתרים לילדים ישנם מספר יתרונות:

  • זמן איכות להורים ולילדים כאשר הם יושבים יחדיו מול המחשב ועוסקים בבניית האתר, עיצובו והכנסת התכנים.
  • פעילות חינוכית לילדים הכוללת הכרות עם המחשב והאינטרנט
  • מקום לביטוי היצירתיות של הילד – הילד לבטא את עולמו הפנימי ותחומי העניין שלו. לכל ילד ישנם תחומי עניין ייחודיים וחשוב לעודד אותו.

כאשר אנו מדברים על ילדים ואינטרנט זה לא סוד שיש להיזהר, האינטרנט על כל יתרונותיו ומחיקת הגבולות גם טומן בתוכו סכנות. ברשת האינטרנט ישנם תכנים ודברים שונים שאיננו רוצים לחשוף בפני הילדים. לכן כאשר אנו רוצים לבנות עם הילדים אתר אינטרנט חשוב לנו לוודא שמדובר בסביבה בטוחה עבורו. ישנן הרבה אפשרויות לבניית אתרים באינטרנט ובניית אתרים חינם אבל לא כל פלטפורמה לבניית אתרים באינטרנט מתאימה עבור הילדים שלכם.

אם אתם מתעניינים בבניית אתרים לילדים בחינם מוטב שתחפשו פלטפורמה המיועדת לילדים. זהו חשוב מאוד משלוש סיבות עיקריות: ראשית פלטפורמה לבניית אתרים לילדים חינם בדרך כלל מאגדת סביבה קהילה, משהו בסגנון אתר בית לילדים ותחתיו בלוגים של ילדים. זה מבטיח לנו קהילה המאגדת תחומי עניין המשותפים לילדים. זה גם מוביל אותי לסיבה השנייה שהיא הבטיחות – הקהילה האקסקלוסיבית לילדים מבטיחה סביבה בטוחה עבורם ונקייה מתכנים בעייתיים. הסיבה השלישית היא הממשק, קהילה המשמשת לבניית אתרים לילדים בחינם באופן טבעי היא בעלת ממשק פשוט ונוח לשימוש שכל ילד ידע להשתמש בו

פלטפורמות לבניית אתרים לילדים חינם

אם חשבתם על בניית אתרים לילדים, להלן רשימה של מספר אפשרויות אשר בדקנו ומצאנו כי הם בטוחים עבור ילדים ומתאימים לבניית אתרים לילדים חינם. כמובן שישנן אפשרויות נוספות שלא הוזכרו במאמר זה, כמו כן הרשימה אינה מתיימרת לדרג את האתרים.
boy-160168_640עולם האתרים של תפוז – באתר זה תוכלו תוכלו לבנות אתרים חינם עבור ילדים וביחד עם הילדים. האתר מלא באתרים אשר נוצרו על ידי ילדים ונוער בנושאים הקרובים ללבם. כמו כן האתר עצמו מספק תכנים רבים עבור ילדים מלבד הבלוגים שבו. ניתן למצוא באתר משחקי
ם, פורום לילדים, הצגות לילדים, פעילויות בנושאי חגי ישראל ועוד. זהו אתר מומלץ מאוד עבור ילדים. עולם האתרים של תפוז הוא אתר ותיק מאוד.

אתר יו-יו – עוד אפשרות לבניית אתרים לילדים חינם היא באמצעות אתר יו-יו. זהו פורטל לילדים המכיל קישורים לילדים. באתר יו-יו ניתן למצוא משחקים, סרטים ועוד תכנים רבים מהסוג שילדים אוהבים. אתר יו – יו מכיל מערכת לבניית אתרים לילדים חינם, כמו כן הוא פשוט ונוח לשימוש.

בחלוף השנים, כאשר הילדים גדלים, האתר יישאר מזכרת נחמדה לתקופת הילדות והתמימות.

בניית אתרים לעסקים

האינטרנט כבר מזמן הפך לשחקן מרכזי בעולם העסקים. ישנם אתרי אינטרנט רבים המגלגלים מיליארדים של דולרים בשנה. אני לא מתכוון אך ורק לאתרים העוסקים במכירות אלא לכל אתר עסקי. גם אם מדובר באתר המשמש אך ורק למטרות פרסום העסק, הוא עדיין חלק מהמינוף העסקי המגדיל את הכנסות העסק. מסיבה זו לכל עסק יש עניין בבניית אתרים לעסקים; לא משנה מהי הפעילות העסקית, תמיד תוכלו להפיק תועלת מאתר האינטרנט. אתר עסקי יכול לשמש למכירות, פרסום, שירות לקוחות, פיתוח קשרים עסקיים, מחקרי שוק ועוד.

בניית אתרים היא אינה דבר מסובך אך כאשר מדברים על בניית אתרים לעסקים מדובר בעניין מורכב. הסיבה היא שעסקים חייבים לתת חשיבות גדולה יותר לפרטים הקטנים של האתר. כל אחד מהפרטים יכול להשפיע על התוצאה הסופית. אם הוא נעשה נכון הוא ישפר את ביצועי העסק ואם הוא נעשה לא נכון הוא יפגע בביצועי העסק. הפרטים הקטנים שאני מדבר עליהם נוגעים לכל המרכיבים של בניית אתרים לעסקים:

בניית האתר – מהבחינה הטכנית והפונקציונלית. זה נוגע לתכנות של האתר ולקוד ה HTML ושאר הטכנולוגיות. אתם רוצים שהלקוח שלכם יגלוש באתר ללא תקלות. תחשבו למשל כמה מכירות תפסידו אם באחד מהדפים הכפתור שעליו מקליקים ליצירת קשר אינו עובד…

עיצוב האתר – עיצוב האתר הוא דבר חשוב מאוד בבניית אתרים לעסקים. עיצוב חובבני ישדר מסר של עסק חובבני. יש לעצב את האתר בצורה יפה, אסתטית ונוחה לשימוש. יש להתאים את עיצוב האתר לאופי העסק. בניית אתרים לעסקים של חברות ביטוח למשל זה לא אותו דבר כמו בניית אתר לחנות נעליים. אלו עסקים בעלי אופי שונה המשפיע על העיצוב של אתר האינטרנט שלהם.

 

office-583841_640
– לא ניתן לדבר על בניית אתרים לעסקים ללא קידום האתר. אני מניח שברור לכם שנושא קידום האתרים במנועי החיפוש הוא דבר חשוב מאד. הגולשים לא מגיעים לאתר יש מאין, יש לקדם את האתר באופן פעיל ולמשוך אליו תנועה של גולשים. אם אתם חושבים שקודם בונים אתר ורק אח"כ עושים קידום אתרים אז אתם טועים. קידום אתרים במנועי חיפוש נעשה כבר בשלב בניית האתר – יש להתאימו לצורת העבודה של מנועי החיפוש. הדבר חשוב במיוחד כאשר עוסקים בבניית אתרים לעסקים.

דומיין ואחסון האתר – דומיין ואחסון האתר הם אינם אותו הדבר, למרות שבהרבה מקרים קונים אותם בתור חבילה אחת. הדומיין הוא הכתובת שאותה צריך להקיש בדפדפן על מנת להגיע לאתר שלכם ואילו אחסון האתר הוא השרת הפיזי בו האתר שלכם מאוחסן. חבילת האחסון חשובה מאוד ובמיוחד כאשר מדובר בבניית אתרים לעסקים, היא נוגעת לכמות המידע שתוכלו לאחסן בשרת, למהירות האתר ולרחוב הפס העומד לרשותכם. ישנם עוד פרטים טכניים רבים הנוגעים לחבילת האחסון ויש לשקול כל מקרה לגופו לפני שבוחרים את חבילת האחסון.

חסימת אתרים לילדים

האינטרנט הביא תמורות רבות לעולמנו, הוא פרץ מחסומים וגבולות ונכנס לכל תחום בחיינו. דברים שלפני עשרים שנה נראו לנו דמיוניים הם היום מציאות. האינטרנט מאפשר לנו לתקשר אחד עם השני ללא שום גבולות בקלות ובמהירות. אני יכול לתקשר בקלות עם כל אדם המחובר לאינטרנט, לא משנה אם הוא נמצא בטורקיה או סין הרחוקה. האינטרנט מאפשר לנו לעשות עסקים בקלות, לשלוח אימיילים ותמונות, למכור ולקנות מוצרים ושירותים ועוד דברים רבים. לא משנה באיזה גיל אתם או איזו שפה אתם מדברים. תמיד תמצאו באינטרנט אתרים בשפה שלכם ודברים המעניינים אתכם.

אך לאחר ששיבחתי כל כך את נפלאות האינטרנט חשוב להגיד את האמת ולהציג גם את הצד הבעייתי של רשת האינטרנט. תחת החופש וטשטוש הגבולות מסתתרות גם סכנות רבות. אנו המבוגרים בדרך כלל יודעים לזהות את הסכנות אך לא כאשר מדובר בילדים ולכן יש צורך בחסימת אתרים לילדים.

לצערנו הרב ישנם כאלה המנצלים את יתרונותיו של האינטרנט למטרות מפוקפקות. לא אחת שמענו על אתרי אינטרנט העוסקים בהונאה או פורומים וצ'אטים בהם מסתתרים פדופילים. אנו ההורים צריכים להגן על ילדינו ובמידת הצורך להשתמש בחסימת אתרים לילדים. אל תזלזלו בכלים אלו של חסימת אתרים לילדים, לילדים איו עדיין את החושים לזהות את הסכנה. כמו כן חשוב לציין שהסכנה באינטרנט היא לא רק פדופילים והונאה. ישנם גם תכנים רבים שאולי לגיטימיים בעיני חלק מהציבור אך ללא ספק אינם תכנים ראויים עבור ילדים. עולמם של הילדים הוא עדין מאוד ועל ההורים לשמור על הילדים.

אנחנו בהחלט רוצים שהילדים יגלו אופקים חדשים וייהנו מהיתרונות של רשת האינטרנט, אך בשביל להבטיח שהם יעשו זאת בבטחה עלינו להשתמש בחסימת אתרים לילדים.

איך עובדת חסימת אתרים לילדים

ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לבצע את חסימה. אחת הדרכים היא באמצעות ספק האינטרנט שלכם. רוב רובם של ספקי האינטרנט בארץ ובעולם מציעים שירותים של חסימת אתרים לילדים. בדרך כלל מדובר בחבילה המגיעה בתשלום חודשי ומאפשרת לשלוט בתכנים ואף ליידע אתכם מה מחפשים הילדים באינטרנט. ערך מוסף של שירותי חסימת אתרים לילדים הוא האפשרות לשלוט בשעות הגלישה; ניתן להגדיר שעות מסוימות בהן ניתן או לא ניתן לגלוש באינטרנט. למרות כל היתרונות של האינטרנט בהחלט מומלץ להגביל את השימוש על מנת שהילדים לא יבלו כל היום מול המחשב.

עוד אפשרות לחסימת אתרים לילדים היא באמצעות תוכנות אותן אתם מתקינים על המחשב ובעזרתן את מסננים ושולטים על השימוש באינטרנט. בעזרת תוכנות אלו תוכלו לחסום אתרים ספציפיים ואף לבצע חסימות לפי פרקי זמן מסוימים

traffic-lights-242323_640-500x375

שימו לב שניתן לעשות גם חסימת אתרים לילדים באמצעות מערכת ההפעלה, ניתן לבצע חסימות ספציפיות של אתרים וניתן גם להגדיר פילטרים כללים המפקחים על התוכן. לדומה ניתן לבחור סינון ידידותי לילדים ובאופן אוטומטי כל האתרים המזוהים על ידי המערכת באתרים שאינם לילדים יחסמו באופן אוטומטי.

אינדקס אתרים לילדים

רשת האינטרנט מלאה באתרים שונים, חלקם מעניינים יותר וחלקם מעניינים פחות. חלקם למבוגרים וחלקם לילדים. אינדקס אתרים לילדים מקבץ את מגוון אתרי האינטרנט בהם יש תכנים המתאימים לילדים – כאן תוכלו למצוא רשימה של עשרות ואפילו מאות תארי אינטרנט הפונים לילדים. אך לפני שארחיב ואספר לכם מה ניתן למצוא באינדקס אתרים לילדים בואו רגע נתעכב על השאלה מדוע בכלל צריך אינדקס אתרים מיוחד עבור ילדים?

כאמור לא כל האתרים באינטרנט מעניינים ילדים, למשל יכול להיות שהאתר של אחד הבנקים הגדולים בישראל מושך אליו אלפי גולשים מידי יום אך ממש לא מעניין אף ילד. לילדים ישנם תחומי העניין שלהם וזה בדיוק מה שאפשר למצוא באינדקס אתרים לילדים. אך האומנם תחומי העניין של הילדים הם הסוגיה היחידה כאן? ממש לא. ישנם אתרים ותכנים באינטרנט שלא רק שהם לא מעניינים ילדים אלא הם גם ממש לא תכנים ראויים עבור ילדים. לכן אינדקס אתרים לילדים עונה גם על בעיה זו שנקרא לה בטיחות הגלישה באינטרנט עבור ילדינו. אנו כהורים רוצים להגן על ילדינו, אינדקס אתרים לילדים מסייע לנו לעשות זאת בקלות מכיוון שהוא מבטיח לנו רשימה של אתרים שנבדקו על ידי עורכי האתר ונמצאו מתאימים עבור ילדים. כלומר במקום לחפש בגוגל ולחשוש מאיזה לינק יצוץ לנו עדיף לעבוד עם אינדקס אתרים לילדים שאנו יודעים שהוא בטוח עבור הילדים שלנו.

אינדקס אתרים לילדים מכיל רשימות וקישורים של אתרי אינטרנט אשר בדרך כלל מחולקים לפי קטגוריות שונות. ניתן לחלק את האתרים באינדקס לפי טווח גילאים וכיתות לימוד. למשל אתרים לילדי הגן, אתרים לילדי כיתות נמוכות וכו'. כמו כן ניתן לחלק את האתרים לפי סוגים ותחומים – כמו למשל אתרי משחקים, אתרים עם שירים, אתרים ללימוד קריאה וכו'.

אינדקס אתרים לילדים בדרך כלל גם מכיל מידע להורים, זהו דבר טבעי מכיוון שבגילאים הללו ההורים מלווים את הילדים בפעילות מול המחשב. באינדקס, ההורים יכולים למצוא מידע רב בנושאי היריון, הורות וכל מה שמסביב.

באינדקס אתרים לילדים תוכלו למצוא מגוון פעילויות אשר יעסיקו את הילדים ולאו דווקא מול המחשב, תוכלו למצוא פעילויות והפעלות שונות שאינו מיועדות לעבודה מול המחשב, לדוגמה תוכלו למצוא שם אתרים בהם ישנם ציורים להדפסה וצביעה. אתם הרי לא רוצים שהילדים שלכם יבלו את כל זמנם מול המחשב לכן יש גם לקחת מהאינטרנט רעיונות להפעלות אחרות ללא המחשב.

באינדקס אתרים לילדים תוכלו למצוא משחקים רבים ותכנים חינוכיים, מומלץ לשלב בין משחקים לבין תכנים חינוכיים אך למעשה המשחקים עצמם כבר משלבים את שני הדברים. ישנם משחקים רבים המלמדים את הילדים קרוא וכתוב, אנגלית חשבון ועוד.

בניית אתרים לילדים חינם טיפו

colored-314634_640

בניית אתרים לילדים חינם טיפו היה ונשאר אחד החיפושים הפופולריים ביותר בגוגל בקרב הורים וילדים. הסיבה לכך היא המערכת הנהדרת לבניית אתרים שהייתה בתאר טיפו. אבל לפני שאספר לכם על 'בניית אתרים לילדים חינם טיפו' הרשו לי לספר לכם קצת על ההיסטוריה של אתר טיפו. אני אומר היסטוריה מכיוון שאתר טיפו אינו קיים עוד.

ההיסטוריה של אתר טיפו

טיפו היה אתר אינטרנט אשר הוקם בשנת 2003 בתור פורטל לילדים. האתר הציע מגוון של אטרקציות לקהל הצעיר. הילדים יכלו למצוא שם משחקים, צ'טים, כתבות וחדשות והכל בתחומים המעניינים את הילדים. האתר נסגר בדצמבר 2014 ללא הסברים ונראה שהשאיר אחריו הרבה אנשים מאוכזבים מסגירתו. אחת הפונקציות של האתר הייתה בניית האתרים שלו וזו הסיבה לחיפושים של 'בניית אתרים לילדים חינם טיפו'.

בניית אתרים לילדים חינם טיפו

apple-ipad-551502_640-1כאמור אתר טיפו הציע לגולשיו מערכת של בניית אתרים בחינם ובשיאו היו בו כעשרת אלפים אתרים אשר נבנו על ידי ילדים ונוער. המערכת כונתה טיפו ZONE והיא אפשרה לכל אחד לבנות אתרים בקלות ובפשטות. המערכת לא דרשה שום ידע קודם וכל אחד יכול לתפעל אותה בקלות ללא שום צורך בידע קודם בתכנות או עיצוב אתרי אינטרנט. ילדים יכלו לבחור בבניית אתרים לילדים חינם טיפו ולהקים שם אתר אינטרנט במתכונת בלוג בו הם יכולים לפרסם עדכונים פרי עטם, לצד קישורים ותמונות ואפילו סקרים.

בניית אתרים לילדים באתר טיפו זכתה לפופולריות רבה ועד היום ניתן למצוא אתרי אינטרנט רבים הממליצים על שימוש באתר טיפו לבניית אתרים חינם לילדים. היתרון הגדול של בניית אתרים לילדים חינם טיפו מעבר לקלות השימוש ובניית התארים היה גם הקהילה המיוחדת והבטוחה עבור ילדים. ילדים יכלו לגלוש באתר

בבטחה ולדעת של התכנים שם הם עבור ילדים.

בניית אתרים לילדים חינם טיפו – הסוף

למרות הפופולריות הרבה של אתר טיפו והמערכת לבניית האתרים בחינם, האתר נסגר בדצמבר 2014. גולשי האתר התבשרו בהודעה אשר פורסמה באתר שהוא עומד להיסגר. לגולשים ניתנה התראה על מנת לשמור את התכנים לפני שהאתר יורד מהרשת. גולשים רבים ניסו לשנות את החלטת ההנהלה לסגור את האתר ואף עשו עצומות בנושא אך בסופו של דבר האתר נסגר והיה זו הסוף של בניית אתרים לילדים חינם טיפו. כמובן שישנן אפשרויות חארות לבניית אתרים לילדים חינם.

בניית אתרים לילדים טיפו

בוודאי שמעתם על בניית אתרים לילדים טיפו, ואם לא אז הרשו לי לספר לכם בקצרה. טיפו היה פורטל לילדים ונוער שפעל במשך כעשור עד אשר נסגר בדצמבר 2014. טיפו היה אתר מוצלח מאוד שכלל חדרי צ'ט, חדשות, משחקים ועוד הרבה דברים שילדים אוהבים ומתעניינים. אחת מהפונקציות המעניינות והמוצלחות ביותר הייתה בניית אתרים לילדים טיפו, כלומר האתר אפשר לילדים לבנות אתרים במתכונת בלוג. הייתה זו קהילת אתרים במיוחד לילדים בה הם יכלו להקים אתרי אינטרנט בקלות. בשיאה היו בקהילה כעשרת אלפים אתרים לילדים. בניית אתרים לילדים טיפו הייתה ללא ספק להיט גדול בקרב הילדים.

לבניית אתרים לילדים ישנם מספר יתרונות, ראשית זה מאפשר לילדים לבטא את היצירתיות שלהם ומלמד אותם על עולם המחשבים והאינטרנט. אלו הם כישורים וידע שיעזרו להם בהמשך החיים. לבניית אתרים לילדים ישנה משמעות חינוכית נרחבת מכיוון שהרבה פעמים באתרים שהם בונים הם כותבים על תחומי העניין שלהם ובכך לומדים עוד. למשל אם לילד ישנו עניין בסוסים והוא מחליט לבנות אתר אינטרנט העוסק בסוסים אז ניתן לעודד אותו לחקור וללמוד עוד על סוסים ולכתוב על זה באתר שלו. בניית אתרים לילדים טיפו הרבה פעמים עסקה בבעלי חיים.

בניית אתרים לילדים טיפו – תחליפים

אתר טיפו נסגר בפתאומיות למרות הפופולריות הרבה שהייתה לו, דבר שגרם לרבים לחפש אחר אלטרנטיבות לאתר ובמיוחד אחר אלטרנטיבות לבניית אתרים לילדים שהייתה באתר טיפו. אז האם ישנן אלטרנטיבות לבניית אתרים לילדים טיפו?

ישנן אלטרנטיבות לבניית אתרים לילדים, אחת מהן היא עולם האתרים של תפוז. זוהי קהילת אתרים לילדים המהווה חלק מאתר תפוז. בקהילה זו הילדים יכולים לבנות אתר אינטרנט בחינם לאחר הרשמה קצרה. מלבד בניית האתר הילדים יכולים להתרשם מאתרים של ילדים אחרים. בניית האתר היא די פשוטה ואף ניתן למצוא באתר סרט הדרכה המסביר איך לבנות את האתר.

עוד אלטרנטיבה לבניית אתרים לילדים טיפו היא באתר יו-יו. אתר זה הוא גם כן פורטל לילדים בו לצד בניית האתרים בחינם ניתן למצוא גם משחקים, סרטונים, בדיחות, תמונות מצחיקות ועוד דברים שילדים אוהבים. האתר מבטיח לגולשיו בניית אתרים מגניבים בחינם. בעמוד הראשי של הפורטל תוכלו להתרשם מאתרים קיימים: ישנה רשימת קישורים לאתרים החדשים ביותר, לאתרים המובילים מבחינת כניסות ולאתרים המומלצים על ידי עורכי האתר. אם אתם חושבים על בניית אתרים לילדים זוהי נקודת התחלה טובה לראות מה מקובל בתחום בניית האתרים לילדים.

אלו הן רק מספר דוגמאות אך בהחלט ישנו אלטרנטיבות ואפשרויות אחרות לבניית אתרים לילדים מלבד אתר טיפו שאינו פעיל עוד.

בניית אתרים בחינם

חושבים על בניית אתרים בחינם? כן בהחלט יש דבר כזה. ישנן דרכים רבות בהן ניתן לעשות בניית אתרים בחינם. הם אולי אינם מתאימים לכל מטרה ויתכן שיש להם חסרונות, אך בהחלט יש הרבה דברים שאפשר לעשות עם בניית אתרים בחינם. כמו כן ניתן להשתעשע עם בניית אתרים בחינם סתם בשביל לצבור ניסיון בנושא וללמוד עוד על עולם האינטרנט.

בניית אתרים בחינם

אז איך זה עובד ואיך עושים בניית אתרים בחינם?

ישנם כמה צעדים אותם יש לעשות בדרך לבניית האתר:

ראשית החליטו על אופי האתר, בדרך כלל אתרים שבונים בחינם הם אתרים בסגנון בלוג. למשל אתם יכולים לעשות אתר על ביקורת סרטים או אתר שבו תפרסמו את העסק שלכם. השלב בו מגדירים את טופי האתר הוא הרגע שעליכם להיות כנים עם עצמכם ולחשוב האם בניית אתרים בחינם היא באמת הפתרון המתאים עבורכם. בסופו של דבר למרות האפשרות לבנות אתרים בחינם, כאשר אנו מדברים על אתרים מסחריים יש להקפיד על סטנדרטים גבוהים בשביל להתמודד בשוק התחרותי. מסיבה זו בדרך כלל עדיף להשקיע מעט כסף על מנת לבנות אתר ברמה גבוהה יותר שיהיה הפנים של העסק שלכם.

money-452624_640

 

אם עשיתם את השיקולים שלכם ובכל זאת החלטתם שבניית אתרים בחינם היא הפתרון המתאים עבורכם אז ניתן להתקדם לשלב הבא שהוא בחירת הפלטפורמה לבניית האתר. ישנן הרבה אפשרויות לבניית אתרים בחינם, כמו למשל ויקס, וורדפרס, בלוגר ועוד. לפני שבוחרים חשוב שתבדקו את האופציות השונות. ישנו שוני בין כל אחת ואחת מהאפשרויות לבניית האתר. יש לקחת בחשבון איך כל אחת מהפלטפורמות השונות משרתת את אופי האתר שלכם – זהו עניין אינדיבידואלי התלוי באופי האתר שלכם ובציפיות שלכם ממנו. אם נחזור לדוגמה שנתתי של אתר לביקורת סרטים אז רוב הפלטפורמות יכולות להתאים. הרי בסך הכל מה שאני צריך זה אתר שבו אני יכול לפרסם טקסט עם כמה תמונות ואפילו קישור לסרט ביוטיוב או במקום אחר. מדוע אני אומר שלא תמיד האפשרויות החינמיות אינן מתאימות לאתרים מסחריים? ובכן, הרבה פעמים בניית אתרים בחינם כוללת אופציות מוגבלות ולעתים ישנן פרסומות באתר. אם אתם רוצים אתר שמוכר את המוצר שלכם אתם לא רוצים שיופיעו לכם כל מיני פרסומות לדברים אחרים. אתם גם לא שולטים בפרסומות ויכול להיות שיופיעו לכם פרסומות של המתחרים.

אם החלטתם איפה אתם רוצים להקים את האתר יש לפתוח שם חשבון ולהתחיל לעבוד על בנייה ועיצוב האתר. בדרך כלל הדברים הללו אינם מסובכים, ישנם אמצעים חינמיים לפתיחת אתרים העובדים בשיטת דראג אנד דרופ. סביר להניח שתסתדרו ללא צורך בהכשרה מיוחדת. אולי במקרים מסוימים אם תרצו לעשות דברים מיוחדים תצטרכו לחפש מדריכים או לבדוק בפורומים. אך לפני שניגשים לעבודות העיצוב עצמה מומלץ לשרטט על נייר איך אתם רוצים את האתר, למשל איפה יופיעו התפריטים, מהו האופציות ואילו דפים יהיו באתר.

לאחר שיש לכם אתר עובד עליכם למלא אותו בתכנים וכמובן לא לשכוח את קידום האתרים אבל זה כבר נושא למאמר אחר. כפי שראיתם בניית אתרים בחינם היא דבר די פשוט.

טיפו

ישנם אתרי אינטרנט לילדים אשר מכונים פורטל לילדים. הכוונה היא לאתר אינטרנט המשמש כשער או נקודת התחלה ממנה אפשר להגיע לאתרים אחרים. אפשר להגיד שזהו סוג של אינדקס המרכז תחתיו אתרים וקישורים תחת מאפיין מסוים. דוגמה לפורטל הוא אתר טיפו שלאחרונה נסגר. אתר טיפו היה עד שנסגר הוא פורטל מיוחד הפונה לילדים ולנוער. בפורטל הפונה לילדים ולנוער תוכלו בוודאי למצוא קישורים רבים הפונים לקהל זה של גולשים.

פורטל לילדים ולנוער נותן יתרון גם לילדים וגם להורים. מבחינת הילדים הם יכולים ליהנות מהתכנים והקישורים באתר אשר נבחרו בקפידה על ידי עורכי האתר ומרכזים בתוכם דברים שילדים אוהבים. הילדים לא צריכים להתאמץ לחפש דברים שמעניינם אותם, הכל מוגש להם מסודר באינדקס. מבחינת ההורים ישנו יתרון מכיוון שהם יכולים להיות בטוחים שעורכי האתר בדקו היטב את כל הקישורים ומדובר בקישורים אשר הם 100 אחוז בטוחים עבור לילדים. זוהי נקודה חשובה מאוד מכיוון שבאינטרנט ישנן סכנות רבות ויש להשגיח על האתרים שבהם הילדים גולשים. מבחינה זו אתר טיפו הוא ידידותי מאוד עבור הורים וילדים.

הפונקציות המיוחדות של אתר טיפו

אתר טיפו הכיל פונקציות רבות שהפכו אותו לפופולרי מאוד בקרב הורים וילדים. בין הפונקציות השונות ניתן למנוע את הפורומים של טיפו. אמנם לאתרים שונים ישנם פורומים ואפילו פורומים הפונים לקהל של ילדים אך ההבדל הוא שבאתר טיפו הייתה קהילת פורמים שלמה שכולה מיועדת עבור ילדים בה עשרות פורומים בנושאים שונים. לכל פורום בטיפו מונה מנהל אחראי שגם הוא שייך לקהילת הגולשים הצעירים.אתר טיפו גם הפעיל אתר חדשות מיוחד לילדים ולנוער. עורכי האתר דאגו לתוכן עדכני מידי יום בנושאים המעניינים ילדים. חדשות טיפו עסק בחדשות סלבס, ענייני תרבות ועוד דברים המעניינים ילדים כמו נושאי בעלי חיים.

הצלחה מיוחדת הייתה למדור טיפו בלאגן, זהו היה ערוץ ההומור והצחוקים של אתר טיפו בו יכולתם למצוא סרטונים ותמונות מצחיקות הרצות ברשת.

אתר טיפו גם הפעיל מערכת צ'טים פופולריות בשם 'העיר שלנו' בה ילדים ונוער יכלו לצ'וטט במערכת אשר כללה 18 חדרי צ'ט, כולם בטוחים עבור שימוש של ילדים. חדרי הצ'ט כולם היו תחת השגחה.

אחת הפונקציות החשובות של אתר טיפו הייתה טיפו ZONE, הייתה זו מערכת אשר אפשרה לילדים לבנות בקלות אתרי אינטרנט בדומה לקהילות בלוגים אחרים. לאתרים הייתה מערכת ניהול פשוטה אותה הילדים יכלו להפעיל ולערוך את אתר האינטרנט. באתרים הם יכלו לשים תמונות, קישורים, סקרים ועוד. כהוכחה להצלחה ניתן לציית את אלפי האתרים שנפתחו שם.

Author

admin