המונח search engine optimize, או SEO, מתייחס לקידום אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש. באמצעות אופטימיזציה (טיוב) של האתר ניתן לקדם אותו באופן טבעי בתוצאות החיפוש. קידום אתרים seo מתבצע בדרך כלל בגוגל כי מדובר על מנוע החיפוש הנפוץ והפופולארי בעולם, אך הוא רלוונטי גם למנועי חיפוש נוספים כמו בינג ויאהו.
יש כמה דברים שכדאי לדעת על קידום אתרים seo:
א. קידום אתרים אורגני דורש השקעה של זמן – בניגוד לקידום ממומן שמתבצע כפונקציה של השקעה כספית ולכן את התוצאות שלו אפשר לראות באופן מיידי, קידום אתרים אורגני דורש השקעה של זמן. זהו קידום שמתאים לאתרים ותיקים או למי שרוצה לבלוט על רקע המתחרים. מנגד, הוא פחות מתאים לקידום של מבצעים מוגבלים בזמן או להשקה של מוצר ספציפי.
ב. שילוב אמצעי קידום – אי אפשר להסתפק רק באלמנט אחד על מנת להשיג את התוצאות היעילות של קידום אתרים seo. יש צורך לשלב בין אמצעי קידום ולבחון לעומק את האפקטיביות של כל אחד מהם. כך למשל ניתן להשקיע בתכנים של האתר כדי להפוך אותם לרלוונטיים ויעילים עבור הגולש, אך מצד שני גם להחליף את הקוד כדי להקל על האלגוריתם של מנוע החיפוש בסריקה ובעדכון.
ג. ביצוע התאמות ושינויים – קידום אתרים seo מתבצע תוך כדי תנועה. ההתאמות הן חלק בלתי נפרד מהקידום ובעזרת השינויים אפשר להתאים את האתר לדרישות החדשות של מנועי החיפוש. השילוב בין התאמות ושינויים מוכיח את עצמו בקידום כל סוגי אתרי האינטרנט.
אנשי מקצוע בתחום קידום אתרים
רוב בעלי אתרי האינטרנט לא יכולים לבצע את הקידום בעצמם ואין להם גם את הרקע והניסיון הנדרשים כדי לעשות זאת. הפתרון הוא לפנות לאנשי מקצוע בתחום הקידום ולברר לגבי ההכשרה שלהם.
אפשר לקבל המלצות על קידום אתרים ולהשוות בין תוצאות קידום של אתרים שונים. ניתן גם לפגוש את נציגי החברה שאחראית על הקידום ולבקש ממנה לפרט כיצד היא עומדת לפעול. שימוש בשיטות הללו יוכיח את עצמו ויבליט אתרי אינטרנט.
3