סרטוני תדמית

שווק את העסק הקטן שלך עם סרטוני תדמית

סרטוני תדמית לעסקים

מיתוג העסק שלך הוא הכל על יצירת דימוי ציבורי והצגתו בפני העולם. כדי לשווק את המותג שלך ביעילות, אתה צריך שההודעה שלך תגיע לאנשים רבים ככל האפשר. בימים אלה, הדרך הטובה ביותר להגיע אל הציבור היא על ידי פרסום סרטוני תדמית. פרסומות מסורתיות הן עדיין אופציה, אך האמריקנים צופים באינטרנט באופן מקוון יותר מאי פעם, ומגמה זו הפכה נפוצה מכדי להתעלם ממנה.

על פי המחקר האחרון של Invodo, 67% מהצרכנים צופים באופן קבוע בסרטונים, עלייה חדה מ -50% מלפני שנה. יתרה מזאת, 45 אחוזים צפו לפחות בחמישה סרטוני מוצר בשלושת החודשים האחרונים – בשנה שעברה, נתון זה עמד על 36 אחוזים.

יצירת קמפיין שיווקי יעיל בוידאו היא בקושי אופציה יותר. זה הפך להיות הכרחי. הנה כמה טיפים על איך העסק שלך יכול להיכנס ביעילות למהפכת הוידאו.

תן דגש על תוכן איכותי

כדי לאמץ באופן מלא את מהפכת הוידאו, אתה לא יכול להסתפק בעבודה זולה. Invodo מצאה כי 54% מהצרכנים מעדיפים "סרטונים מלוטשים, בעלי מראה מקצועי", והדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להרחיק לקוחות פוטנציאליים עם עבודה גרועה. להיות מוכן להשקיע קצת תוספת על חומר איכותי. זה ישתלם מאוחר יותר.

להיכנס לעומק

להיות תמציתית זה נחמד, אבל אתה לא רוצה להדגיש את זה יתר על המידה. אל תדבק לניתוק זמן שרירותי, כמו המיתוס "30 שניות". Invodo גילה גם כי הצרכנים מוציאים 2.77 דקות בממוצע בצפייה בסרטונים עם הדגמות, לעומת רק 2.40 דקות עבור קטעי וידאו שבהם פשוט מדברים על הערכים של המותג. אל תהסס להדגים את המוצר שלך בפירוט רב.

תכלול את כל ערוצי הוידאו

המחשב האישי עדיין השולט. יותר אנשים צופים בסרטונים במחשב שלהם מאשר בכל פלטפורמה אחרת. אבל המכשירים הניידים צוברים תאוצה במהירות, ולכן אין להתעלם מהם. ודא שתוכן הווידאו שלך ניתן להצגה באותה מידה בכל המכשירים. אתה לא רוצה לאבד חלק מהשוק שלך בגלל סיבות טכניות.

שקול יישומים אחרים מלבד פרסום

אם קידום המותג שלך עם סרטוני תדמית שיווקיים פועל היטב, ייתכן שתרצה לשקול שימוש בסרטונים גם מסיבות אחרות. דוגמה אחת היא ועידות וידאו, אשר מקל את "המפגש" עם הלקוחות ללא צורך בנסיעות. ביזטק מעריכה כי עד שנת 2016, כמעט מחצית מעובדי המידע יהיו בעלי פתרון וידאו אישי. אתה יכול להיות אחד מהם.

וידאו הוא ללא ספק השינוי בדרך שבה עסקים קטנים יכולים ליצור ולשמור על המותג שלהם. האם מהפכת הוידאו כבר עבדה עבורך?

הנה ההוכחה לכך שסרטוני תדמית  לעסק לא חייבים להיות משעממים

 

אנחנו מעבר לנקודה שבה אנו יכולים לומר ששיווק וידאו הוא מושג חדש, אבל רק בגלל שהמדיום הוא קצת יותר מבוגר זה עדיין לא אומר שהוא לא מעולה. אנשים אוהבים וידאו: זה מהיר, זה כיף, זה משרת הרבה מידע וזה מביא תוצאות מצוינות.

אבל ביצוע שיווק בוידאו זה לא קל – הרבה תלוי במה נכנס לתוך ה-60 עד 90 שניות. אם זה נעשה היטב, תהיה לך יצירת מופת קולנועית בידיים.

צריך קצת השראה? הנה כמה דוגמאות להדגיש את כל מה שאנחנו אוהבים בשיווק וידאו עבור חברות שמשווקות לעסקים.

"ציוצים מרושעים": עדכון דף הבית של Hootsuite

למה אנחנו אוהבים סרטונים? מה הופך סרטון שיווקי לטוב ומעורר מעורבות?

לשאלות אלו יש את אותה תשובה: וידאו הוא כלי שיווקי אישי. אם זה נעשה טוב, הוא ממחיש את העסק שלך, מראה ללקוחות פוטנציאליים שאתה לא רובוט, תאגיד ענק חסר נשמה. במקום זאת, קטעי וידאו מראים שהעסק שלך מורכב מאנשים אמיתיים, שבנוסף לכך שיש להם אישיות ייחודיית משלהם, הם גם מבינים את הקשר שלהם עם העולם כולו.

וידאו זה מ- Hootsuite עושה את כל זה ומצליח להשיג את מה שרוב המותגים לא מצליחים להשיג והיא: התייחסות לתרבות הפופ בצורה יעילה.

הפורמט מבוסס על "סלבריטאים קוראים ציוצים מרושעים" שהפך פופולרי על ידי ג'ימי קימל. "סלבריטאים קוראים ציוצים מרושעים" זה בדיוק איך שזה נשמע: סלבריטאים קוראים דברים גסים או מרושעים שאנשים צייצו עליהם, שגורם להם לפעמים להשיב עם תגובה עוקצנית.

Hootsuite עשו את אותו הדבר, הם לקחו כמה מהעובדים שלהם שיקראו ציוצים מרושעים על דף הבית של Hootsuite לפני שהם הכריזו על עדכון חדש לפלטפורמה.

המשפט היחיד הזה מסכם את את מה שהופך סרטון לעסק לטוב כל כך. שימוש בעובדים (כולל מעצבים והמנכ"ל) מכניס הומור ואישיות לתוך הסרטון, בזמן שקריאת הציוצים המרושעים נעשית באווירה חיובית ומעניינת. אפילו אם אתה לא משתמש ב- Hootsuite, אתה עדיין יכול לצפות בסרטון רק כדי לצחוק ממה שיש לאנשים להגיד לגביהם.

לאחר מכן, בסוף, הצופים מקבלים הדרכה מהירה שמראה להם את כל מה שחדש בפלטפורמה. תארו לכם איזה משעמם הסרטון היה במידה והם היו מפרסמים רק את ההדרכה עם קול מונטוני ברקע.

Hootsuite בחרה נכון את ההתייחסות התרבותית בסרטון זה. "ציוצים מרושעים" פונה לכל הקהלים, והוא לא פונה רק לקהלים הצעירים. תתארו לכם את המאבק בין דור Y לדור Z אם Hootsuite היו משתמשים ב"on fleek”(למה?), “cray af” (לחלוטין לא) או התייחסות למם של בובספוג (קשה אפילו לדמיין). במקום זה, החברה בחרה ברעיון שהוא מספיק פופולרי מבלי לגרום לקהל שלהם לגלגל עיניים.

לאמה מנגנת על חליל פאן נהיית מפורסמת | Schneider Electric

לעולם לא חשבתי שאראה לאמה מנגנת על חליל פאן בסרטון שיווקי לעסק ולא אחשוב שאני מסתכל על משהו מגוחך להחריד, אבל Schneider Electric הוכיחו אחרת.

אני מודה, הסרטון הזה הוא בהחלט סיכון. באורך 107 שניות, זה בקטגורייה הארוכה של הסרטונים, אבל זה תופס אותך כבר על ההתחלה. נכון שהקול האינטנסיבי ברקע גורם לך לרצות לראות עד הסוף? איך העובד המשרדי הזה הוא יותר מאשר מנהל מתקן? מה קרה בבניין לפני שישה חודשים?!

כל מה שיש בסרטון הזה הוא מושלם. איכות ההפקה היא מטורפת, והתסריט מעולה. המשחק, עבודת המצלמה וכניסות המוסיקה הם פנטסטיים. Schneider Electric מראה לנו איך חברת הפקת סרטוני תדמית מקצועית יכולה להפוך את הרעיון שלך מ"בינוני" ל"מצוין". דמיין אותך מנסה לעשות סרטון כזה רק עם אייפון וכמה סטודנטים למשחק.

בסדר, אני יודע שאני קצת מגזים, אבל יש עוד דבר אחד להגיד על הסרטון הזה. בואו נחזור לסיפור. אני ממש מתרשם מכמה Schneider הצליחו להגיד בקצת יותר מדקה וחצי.

בבסיס שלהם, Schneider Electric מראים כיצד בן אדם אחד שעושה פעולה פשוטה, יומיומית יכול לשנות לגמרי חיים של מישהו אחר אפילו עבור זר מוחלט מארץ רחוקה. הסרטון הזה מלא בהומור, מחמם את הלב ופונה לכל אחד מאיתנו שרוצה להרגיש מיוחד. אם עובד משרדי יכול לעזור לילד פרואני לקבל סוס פוני, מה אתה יכול לעשות?

ובדיוק כמו Hubspot, הסרטון הזה ממחיש את Schneider Electric. הם אמנם משתמשים בשחקנים, אבל עדיין רואים את ההשפעה של Schneider על אנשים אינדיבידואלים. זה אמנם רק סרטון פרומו עבור חברה בינלאומית, אבל זה מזכיר לכולם שאנשים – גם עובדים וגם לקוחות – הם המרכז של העסקים.

אז כן, ניסינו את Slack

אוקי, גם זה סרטון ארוך, אבל הוא עדיין אדיר. זכורים שאמרתי לכם כיצד Hootsuite לא רק דיברה על התוכנות החדשות שלהם? אז, הסרטון של Slack כן עושה את זה, אבל החברה עדיין הצליחה לעשות זאת. עם כמות נכונה של הומור, קצת עריכה יצירתית ובתוספת של לקוחות שרוצים לייצר סרטון טיפשי, Slack לוקחת רעיון משעמם וגורמת לו לעבוד.

הסרטון הזה בבסיס שלו הוא סיכום מקיף, והוא מסביר את Slack בצורה כל כך כיפית. במקום פשוט להסביר כל תכונה, שכבר סיכמנו שזה יכול להיות משעמם, הסרטון הזה הוא על תהליך הכנת הסרטון הזה. להתראות, קיר רביעי, אתה הובסת לחלוטין והוחלפת על ידי ראיונות בזמן ההכנה ואלמנטים גרפיים כיפיים.

בוא נחזור להתחלה. אני אוהב איך שהתסריט מהר מאוד פונה לאחת מהבעיות הנפוצות שיהיו ללקוחות פוטנציאלים עם Slack.

"אמרתי לו שהחברה שלי פועלת כולה על אימיילים ו-Dropbox, ואנחנו מסתדרים בסדר גמור.

את זה המייסד אמר. מיד לאחר ההצהרה שלו, מנהל הקרייאיטיב אומר בסקפטיות, "אז כן, אני מניח שהייתה לנו מערכת."

איזו דרך מצחיקה להציג את הבעיה של כמעט כל העסקים: הניתוק בין המייסד לעובדים. מה שעובד עבור ראש החברה לא תמיד טוב עבור כולם, ואנחנו רואים בסרטון זה את Slack מכוונים לטפל בבעיה הזו.

למעשה, אנחנו חייבים לדבר על התסריט הזה. אני כמעט פרצתי מצחוק כאשר מנהל המשרד התחיל למנות את כל השילובים של Slack. זה אפילו קצת אירוני, שכאשר Slack אומרים "כן, אנחנו יודעים שזה הרבה. אבל האם זה לא עדיף עבורך?"

בנוסף, החזרה המאוחרת לטריק הקסמים היה די נחמד.

מה משותף לכל הסרטונים הללו?

אז למה אני חושב שהסרטונים האלו הם דוגמאות מצוינות לשיווק דרך וידאו לעסקים? תן לי לשתף אותכם בבחירה:

  • הומור: כל אחד מהם לוקח קונספט נורא עמוס ומסובך (ניהול רשתות חברתיות, חשמל ותקשורת משרדית) ועושים את זה נורא כיפי.
  • כתיבה מעולה: אפילו לסרטוני תדמית הארוכים יש זמן קצר להתחבר עם הקהל תוך כדי שהם מסבירים על המוצר שלהם, ובדרך כלל הם משתמשים בזמן הזה בחכמה.
  • עריכת וידאו מקצועית: יש מקום וזמן לסרטונים שצילמת בסמארטפון שלך. בנוסף, ישנם רעיונות שיצאו טוב יותר כאשר הם מצולמים על ידי חברת הפקת סרטונים מקצועית.

אם אתה חושב שסרטוני תדמית עסקים חייבים להיות ראיונות ישירים או צילומים של המוצרים ושל עובדים בזמן העבודה, זה הזמן להתחיל להיות קצת יותר יצירתי.

Author

admin