קידום אתרי וורדפרס – אתר wordpress מקודם בגוגל

תארו לעצמכם שיש בבעלותכם בית קפה ללא גלוטן טעים בבוסטון. אם מישהו יחפש “קפה ללא גלוטן ליד [הכנס שכונה בבוסטון]” ב- Google, סביר להניח שתרצה שאתר הוWordPress שלכם יעלה בראש תוצאות החיפוש, נכון? בדרך זו, אנשים שמחפשים קפה ללא גלוטן בבוסטון נוטים יותר לראות את האתר שלכם, ללחוץ על המידע שלכם ולהפוך ללקוחות (בין אם זה באינטרנט או בחנות).

 

תוכלו לגרום לכך, שהאתר שלכם יופיע בחלק העליון של דף תוצאות מנועי החיפוש של גוגל (SERP) אם אתם משקיע זמן באופטימיזציה למנועי החיפוש שלכם.

 

מה זה SEO?

SEO  (אופטימיזציה למנועי חיפוש , קידום אתרים בגוגל) הוא תהליך של הגדלת תנועת האתר שלכם בחינםבמנוע החיפוש של גוגל , ובאופן אורגני על ידי שיפור הדירוג והחשיפה שלכם במנועי חיפוש כגון גוגל. סביר יותר שהתוכן שלכם יופיע ליד החלק העליון של ה- SERP  עברו שאלות ספציפיות שביצעתם עברום אופטימיזציה.

 

עכשיו שאתם מבינים מה זה SEO קידום אתרים בגוגל, בואו נדבר יותר על למה זה כל כך חשוב.

 

למה SEO (קידום אתרים בגוגל) חשוב?

כאשר אתם מבצע אופטימיזציה של אתר ותוכן WordPress שלכם, סביר יותר שתגיעו לאנשים המחפשים באופן פעיל מידע על שירותים ומוצרים הקשורים לשלכם. זה נעשה באופן אורגני, כלומר אתם לא משלמים לגוגל או למנועי חיפוש אחרים על מנת למקם את התוכן שלכם בחלק העליון של דף התוצאות.

 

יצירת תוכן אורגני מדורג הוא גם מועיל כי האתר שלכם והמידע שבתוכו נוטים להראות אמינים יותר עברו המבקרים (לעומת פרסומת בתשלום הממוקמת בחלק העליון שלSERP של גוגל ). כל מי שיש לו עסק או אתר אינטרנט צריכים לשאוף לשפר את הSEO (קידום אתרים בגוגל) שלהם, כיוון שהוא דרך פשוטה ויעילה כדי להגדיל את התנועה ואת הנראות, כמו גם את מספר הפניות, המרות, ועוד.

 

מדריך לקידום אתרי וורדפרס: 12 דרכים לשיפור

המדריך הבא מספק לכם 12 דרכים לשפר בצורה דרסטית את קידום האתר של WordPress, להגביר את התנועה האורגנית שלכם ולהגדיל את הסמכות שלכם במנועי החיפוש, כך שתוכלוו לקבל יותר מבקרים ולקוחות.

 

  1. בדקו את Settings החשיפה של WordPress

בדקו את Settings החשיפה שלכם ב- WordPress בתוכנה למעשה יש הגדרה המאפשרת לכם להסתיר את האתר שלכם ממנועי החיפוש. זה יכולים להיות שימושי כאשר אתם בונים או בונים מחדש את האתר שלכם ואתם לא רוצים שהמבקרים יראו את העבודה שלכם בזמן התהליך.

 

התכונה נמצאת במרכז השליטה של ​​WordPress תחת “Settings” ו ” Reading”.

בדקו היטב שלא הפעלתם בטעות תכונה זו, או השארתם אותה לאחר השלמת האתר. אם זה פועל, קידום האתר שלכם לא יעבוד.

  1. שינוי Permalinks (מבנה קישורים) שלכם

Permalink הוא כתובת אתר קבועה או קישור לפוסט, דף או בלוג ספציפיים באתר שלכם. Permalinks מציינים בברור מה הפוסט שלכם, דף, או בלוג למעשה (בכתובת עצמה), כך המבקרים יודעים על מה הם לוחצים. אתם צריכים לשנות את permalinks לא רק בכדי לשפר את חוויית המשתמש, אלא גם בכדי לשפר את ה SEO(קידום אתרים בגוגל) – מנועי החיפוש קוראים permalinks כדי לקבוע האם לאתר שלכם יש תשובות לשאילתות חיפוש מסוימות.

לדוגמה, במקרה של קפה ללא גלוטן שלכם, אם היה לכם דף המוקדש למתכונים ללא גלוטן חינם,ה- permalink שלכם עשוי להיראות משהו כזה: www.mysite.com/gluten-free-recipes.

 

כדי לשנות את הקישורים שלכם שיכללו תיאור מדויק של התוכן שלכם, עברו אל מרכז השליטה של WordPress, לחצו על ” Settings” ולאחר מכן על ” permalinks”.

בסיום, לחצו על “Save changes”.

 

  1. השתמשו בתגים ובקטגוריות

תגים וקטגוריות מאפשרים לכם להפריד בין דפי האתר שלכם לבין פוסטים של בלוג בקבוצות ספציפיות ובקבוצות רחבות, בהתאמה. זה משפר את ה- SEO(קידום אתרים בגוגל) כי זה מאפשר למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלכם ומה התוכן שהאתר שלכם מכיל למעשה.

 

בונוס נוסף: תגים וקטגוריות גם משפרים את חוויית המשתמש בכך שהם מאפשרים למבקרים למצוא במהירות את התוכן שהם מחפשים ומקלים עליכם לנהל את כל תוכן האתר שלכם ..

 

תגיות

תגיות הן כמו מילות מפתח שבהן אתם יכולים להשתמש כדי לתאר דף ספציפי או פוסט. לדוגמה, אם נחשוב על אתר הקפה ללא גלוטן, התגים באחד הדפים שלכם עשויים לכלול “מאפינס”, “תה” או “עוגיות”.

 

כדי להוסיף תג חדש או כדי להציג את התגיות הנוכחיות שלכם, עברו אל מרכז השליטה של WordPress ולחצו על “Posts” ו”Tags”.

ניתן להציג את התגיות הנוכחיות או “להוסיף תג חדש” כאן. לקבלת מידע נוסף על תגיות, עיינו ברשימה זו של טיפים.

 

קטגוריות

הקטגוריות הן כיצד אתם מקבץ את הפוסטים ואת הדפים שלכם. במקרה של קפה ללא גלוטן, הקטגוריות שלכם עשוי לכלול “ללא גלוטן”, “קפה”, “אלרגיה”.

 

כדי ליצור קטגוריה, עברו אל “Settings” WordPress שלכם ולחצו על “Writing”. כאן תראו את הקטגוריות הנוכחיות שלכם ובנוסף כפתור ” Add New Category”.

לקבלת פרטים על דרכים אחרות ליצירת קטגוריות, עיינו בדף זה.

 

  1. בחרו תוסף SEO(קידום אתרים בגוגל)

תוספי WordPresss משפרים את הפונקציונליות של הוורדפרס שלכם על ידי הוספת תכונות שאינן מגיעות באופן סטנדרטי עם התוכנה. ישנם עשרות אלפי תוספים זמינים, אשר רבים מהם יכולים לעזור לכם לשפר את ה- SEO. אם אינכם מודע לאיזה תוסף ברצונכם ליישם באתר שלכם, תוכלו לחפש בספריית התוספים של WordPress עבור האפשרויות התואמות את צרכיכם.

 

תוספי SEO כגון  Yoast SEOAll In One SEO Pack, ו SmartCrawl Pro מציעים תכונות שנועדו לעזור לכם לבנות Sitemaps XML, ליישם תגיות וקטגוריות, לייעל את הכותרות שלכם ואת התוכן עם השימוש במשפטי מפתח ומילות מפתח, לשלוט בפירורי לחם של וורדפרס, ולנצל את התמיכה של Google Analytics.

לאחר מכן תוכלו פשוט להוריד ולהתקין את תוסף WordPress שבחרתם כדי להתחיל לשפר את ה- SEO באופן מיידי.

 

  1. השתמש בקובצי Sitemap XML

Sitemap XML הוא קובץ קוד בשרת האינטרנט שלכם, הכולל כל דף באתר שלכם. קובצי Sitemap XML משמשים לעזור למנועי חיפוש למצוא, להעריך ולדרג את התוכן באתר שלכם.

 

אלא אם כן אתם בעלי ידע נרחב בקידוד וברצונכם ליצור באופן ידני את ה- Sitemap XML, האפשרות הקלה ביותר היא להתקין תוסף SEO, כגון קידום אתרים של SEO, או אתר ייעודי ליצירת Sitemaps, כגון Sitemaps Google XML, שיוצר את קובצי ה- Sitemap שלכם עבורכם באופן אוטומטי.

לקבלת פרטים נוספים על הסיבות לכך ש- WordPress ממליץ להשתמש ב- Sitemap, עיינו בדף זה.

 

  1. קישור פנימי באתר שלכם

כדי לשפר את קידום האתר שלכם, עליכם להגדיל את סמכות האתר שלכם. אחת הדרכים העיקריות שבהן מנועי החיפוש קובעים את סמכות האתר שלכם היא הכמות שאתם מקשרים באופן פנימי לדפים, לפוסטים, לבלוגים ולתוכן אחר.

 

כדי לקשר לתוכן אחר, תוכלו לסמן את המילים בדף שבו ברצונכם להוסיף את הקישור, ללחוץ על לחצן הקישור בסרגל הכלים של WordPress, ולהעתיק ולהדביק את כתובת האתר שאליה ברצונכם לקשר. לאחר שתעשו זאת, תוכלו לראות את המילים המקושרות שלכם בכחול ומכילות את כתובת האתר שברצונכם להפנות את המבקרים.

לקבלת דרכים אחרות לקשר את אתר האינטרנט של WordPress באופן פנימי, עיינו בדף זה.

 

  1. ייעול התמונות שלכם

אתם יכולים לייעל כמעט כל דבר באתר שלכם WordPress, כולל התמונות שלכם. כדי לייעל תמונות, השתמשו ב- Image-Alt-Text. מנועי החיפוש קוראים Image-Alt-Text, שהם תיאורים של התמונות שלכם, כדי לדרג את האתר שלכם ולקבוע אם בתמונות שלכם יש את המידע המחופש על ידי משתמשים.

 

הדרך הקלה ביותר להוסיף Image-Alt-Text לתמונות שלכם באמצעות תוסף SEO, כגון SEO Optimized Images. אתם יכולים גם תמיד לקרוא את הרשימה של תכונות התוספים הנוכחי שלכם כדי להבטיח שהם מאפשרים לכם להוסיף Image-Alt-Text.

 

לא משנה איזה תוסף אתם מתקינים, את האזור שבו אתם מזינים את  Image-Alt-Textייראה משהו כזה:

עליכם להזין את התיאור בקטע “Alt-Text”. כאשר אתם מוסיפים Image-Alt-Text ויש לכם תיאור עם מספר גדול של מילים, השתמשו במקפים כדי להפריד את המילים. זה אומר למנועי החיפוש שאתם כותבים מספר מילים שונות.

 

לדוגמה, אם אתם מתארים תמונה של תוסף WordPress של HubSpot ליצירת טופס יצירת קשר, ה- Image-Alt-Text אמור להיראות כך: “WordPress-Contact-Builder”, ולא “WordPressContactFormBuilder” או “WordPress_Contact_Form_Builder”. אם תעשו זאת, WordPress יקרא את התיאור שלכם כמילה אחת.

 

  1. השתמש ב- SSL

SSL או Secure Sockets Layer, היא טכנולוגיית אבטחה סטנדרטית המנהלת קישור מוצפן בין שרת לדפדפן. SSL הוא האופן שבו מידע המשותף בין האתר שלכם לבין המבקרים נשאר מאובטח.

 

לדוגמה, אם מישהו משלים את טופס ההזמנה ומציג את כל פרטי כרטיס האשראי שלהם, SSL הוא הדרך שבה עסקים מבטיחים שהמידע לא יעוכב על ידי האקר לאורך הדרך.

 

SSL משפר את ה SEO משום שמנועי חיפוש, כגון Google, מחפשים קשרים “מאובטחים ומוצפנים” בעת קביעת דירוג האתר. אז, אם היו שני אתרים זהים אבל לאחד היה SSL ולאחד לא, סביר יותר שגוגל ידרג את האתר עם SSL.

 

בימים אלה, WordPress.com מוסיף SSL אוטומטית לאתר שלכם, כך שלא תצטרכו לעשות שום דבר באופן ידני. אם יש לכם חשבון מסוג אחר, כגון אתר WordPress.org המחייב אתכם לטפל בכל האבטחה של וורדפרס בנפרד, תוכלו להתקין תוסף SSL כגון Real Simple SSL

עיינו בדף זה לקבלת פרטים נוספים על WordPress SSL.

 

  1. השתמשו בקישורים חיצוניים של Nofollow

כאשר אתם מקשרים לדפים באתר שלכם, אתם נותן לעצמכם סמכות. כאשר אתם מקשר באופן חיצוני למקורות שלכם או לחלקים אחרים של תוכן שאתם מאמינים שהמבקרים שלכם צריכים לקרוא או לחוות, אתם גם עוזרים להם לקבל סמכות, או נותנים להם “מיץ קישור”. אז אתם יכולים להגיד שקישור חיצוני הוא דבר טוב עבור ה SEO שלכם, אבל זה גם משפר את ה SEO של דפים אלה אותם אתם מזכירים באתר האינטרנט שלכם.

 

הזינו: קישורים חיצוניים Nofollow.

 

קישורים אלה לא רק ימנעו תוכן זבל באתר WordPress שלכם, אלא הם גם ימנעו ממנועי החיפוש להיות מסוגלים לעקוב אחר כתובות אתרים אלה לאתרים שאתם מקשרים אל האתר שלכם, אז אתם משפרים רק את הדירוג של האתר שלכם ואת הסמכות.

 

אתם יכולים להוסיף ידנית קישור Nofollow לאתר WordPress שלכם, או שאתם יכולים פשוט להוסיף “nofollow” בשדה “Link Relationship” טופס בעת הוספת היפרלינק במילות המפתח או ביטויים.

ישנם גם מספר תוספי Nofollow זמינין עבור אתר WordPress שלכם בספרית התוספים.

 

  1. נהלו את האבטחה שלכם

כפי שצוין בדיון שלנו על אישורי SSL, מנועי החיפוש אוהבים אתרים מאובטחים – כלומר, סמכות האתר שלכם והדירוג ישתפר אם האתר שלכם מאובטח.

 

בהתאם לתוכנית WordPress שלכם, אתם יכולים או לא יש לכם אבטחה שמטופלת בשבילכם. לא משנה מה, אתם תמיד יכולים להתקין תוספים, כגון אבטחה Wordfence Security  או  iThemes Security, כדי לשפר את ההגנה של האתר שלכם.

  1. לייעל את התגובות שלכם

תגובות לפוסטים היא דרך נהדרת להגביר את המעורבות באתר שלכם. מעורבות בדרך כלל פירושה תנועה רבה יותר, שיתוף קישורים ואינטראקציה, ולכן, שיפור ה SEO. עם זאת, ספאם בתגובות שלכם עלול להרוס את ה SEO ואת הדירוג. לכן עליכם לוודא שאתם מקבלים רק תגובות אמיתיות מאנשים אמיתיים.

 

תוספי  WordPress כגון All In One WordPress Security & Firewall, Spam Protection, Anti Spam, Firewall by CleanTalk נועדו לחסום תגובות המכילות ספאם ולעצור צורות אחרות של ספאם כגון הגשות טופס פגום, מנויים, הזמנות ועוד. רבים מהתוספים האלו כוללים גם תכונות שחוסמות לחלוטין את שולחי הספאם המוכרים כדי שלא יוכלו לחזור לאתר שלכם שוב.

  1. בחרו WWW או ללא WWW

ישנן שתי דרכים עיקריות לגישה לאתרי אינטרנט לפי כתובת אתר – באפשרותך לחפש באמצעות ה www (כך שהחיפוש שלכם ייראה כך: www.mysite.com) או ללא ה – www (כך שהחיפוש שלכם ייראה כך: mysite.com).

 

מנועי החיפוש רואים שתי כתובות שונות, או שמות דומיינים רשמיים, כמו אתרי אינטרנט שונים לחלוטין … ולכן אתם צריכים לבחור אחד. אין אפשרות טובה או רעה וההחלטה שלכם לא תשפיע על ה SEO שלכם – זו רק העדפה.

 

ברגע שאתם בוחרים אפשרות, אתם רוצים להישאר איתה כדי שתוכלו להתחיל לשפר את ה SEO של האתר שלכם. אתם יכולים לעשות זאת על ידי קישור אל הדומיין הרשמי שלכם באופן פנימי, כמו גם חיצוני במדיה חברתית ודוא”ל. כאשר אתם עקביים עם דומיין שלכם ומקשר אליו לעתים קרובות, מנועי החיפוש עשויים לתת לכם יותר סמכות ולכן סיכוי גבוה יותר בדירוג. שלא לדבר על כך שזה עושה דברים הרבה יותר פשוטים עבור המבקרים שלכם.

 

כדי לבחור אפשרות, עברו אל מרכז השליטה של ​​WordPress, לחצו על “Settings” ובקטע “Settings “General תראו את שדות הטופס עבור כתובת האתר שלכם.

בחזרה אליך

כל אחד יכול לשפר את הקידום של האתר שלו. על ידי יישום חלק מהטיפים הפשוטים או את כולם במדריך זה, תגדילו את הסמכות ואת הדירוג שלכם בכל מנועי החיפוש – וכאשר תשיגו זאת, תיתקלו בעלייה באתר, בהמרות ובלידים.

 

קידום אתרי וורדפרס למה זה כדאי?

אחת הפלטפורמות שהכי נוח וקל לבנות בהן אתרי אינטרנט היא וורדפרס. לוורדפרס יש יתרונות רבים:

  • ניתן לאחסן בה אלפי קבצים
  • קל לעצב בה אתרים
  • קל לבנות בה אתרים
  • ניתן לבנות בה אתרים במגוון שפות
  • הממשק התנהלות שלה נוח מאוד

ואולי היתרון החשוב ביותר: קל מאוד לקדם אתרי וורדפרס בגוגל. קידום אתר וורדפרס בגוגל הוא פעולה נוחה מאוד ופשוטה בגלל הקלות של בניית האתרים במערכת והתוספים המיוחדים שיש בה שנועדו להפוך את פעולות הקידום האורגני לקלות ופשוטות יותר באופן משמעותי.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל – טיפים לקידום יעיל

קידום אתר וורדפרס יכול לאפשר לנו להגדיל באופן ניכר את החשיפה שהעסק שלנו מקבל ברשת. אחד הטיפים היעילים ביותר לקידום אתרים בוורדפרס הוא להקפיד להתקין באתר שלנו תוסף קידום כמו יוסט או all in one seo. תוספים אלו מסייעים לנו להתאים את כותרות ותיאורי המטא (הכותרות והתיאורים שמופיעים בגוגל) של האתר שלנו. טיפ חשוב נוסף שיעזור לנו לקדם את האתר שלנו מבחינה אורגנית הוא להקפיד שכל התכנים באתר שלנו יהיו מקוריים ומעניינים מאוד. אסור לנו בתכלית האיסור להרשות שבאתר שלנו יהיה תוכן מועתק או משוכפל – כי אז נוכל לקבל עונש מגוגל והאתר שלנו יוסר מתוצאות החיפוש שלו.

יתרונות של אתרי וורדפרס והקידום שלהם בגוגל

היתרונות של אתרי וורדפרס והקידום שלהם בגוגל הם רבים. אחד היתרונות המרכזיים הוא שמהירות הטעינה של אתרים אלו היא מהירה מאוד. ככל שהאתר שלנו נטען מהר יותר כך לגולש נוח יותר לגלוש באתר והוא בוחר לבלות בו יותר פעמים וכל פעם שבה הוא נמצא באתר ארוכה יותר. ככל שהגולשים מבלים יותר זמן באתר שלנו גוגל מדרג את האתר במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש שלו. יתרון נוסף של אתרים בפלטפורמה זו הוא שהם יכולים להכיל מאות ואף אלפי עמודי תוכן. ככל שבאתר שלנו יהיו יותר תכנים כך גוגל יזהה שמדובר באתר גדול ורציני יותר והוא יקדם אותו בתוצאות החיפוש שלו.

אתרי וורדפרס – קידום שלהם בגוגל בעזרת תוספים

קידום של אתרי וורדפרס יכול להיות פעולה קלה יותר כאשר אנחנו מקדמים אותם בעזרת תוספים. התוספים שיכולים לסייע לנו לקדם את האתר שלנו הם לא רק תוספים שנועדו במיוחד לקידום אורגני, יש תוספים רבים שיכולים לסייע לנו לשפר את הנראות ואת בטיחות הגלישה באתר. כך למשל כדאי לנו להתקין באתר תוספים כמו סליידר רבולשן או תוספים של אבטחה שנועדו להפוך את הגלישה באתר לנעימה ובטוחה יותר עבור הגולשים. חשוב לעצב את האתר באופן שהגלישה בו תהיה נוחה, הגיונית וקלה מאוד – כך הגולשים ייהנו יותר מהגלישה באתר ויבלו בו יותר.

אתרי וורדפרס – מה חשוב להקפיד שיהיה באתר?

קידום אתר וורדפרס יכול להיות הדרך שלנו לקדם את העסק שלנו באינטרנט. כאשר אנחנו מקדמים את האתר שלנו חשוב מאוד לשים לב למקוריות של האתר ולאותנטיות שלו. ככל שהאתר שלנו יהיה מקורי ואותנטי יותר במיוחד ברמת התוכן הכתוב שלו – כך הקידום שלו יהיה קל יותר. עוד חשוב לשים לב שאנחנו מעלים לאתר קבצים של תמונות וסרטונים שהמשקל שלהם לא כבד מאוד – קבצים בעלי משקל כבד יכולים להאט באופן משמעותי את קצב טעינת האתר. טיפ חשוב נוסף הוא להקפיד ולאחסן את האתר שלנו בחברת אחסון אמינה שלא מאוחסנים בה אתרים מפוקפקים כמו אתרי פורנו, אתרי הימורים או אתרים בעלי אופי מוסרי לא מכובד שגוגל לא מסכימה שיופיעו בתוצאות החיפוש שלה.