Uncategorized

מדוע בניית שלד האתר חשובה למיקום הדירוג במנוע החיפוש?

מדוע בניית שלד האתר חשובה למיקום הדירוג במנוע החיפוש?

ככל ששלד האתר שלך טוב יותר, כך גובר הסיכוי שתדורג גבוה במנועי החיפוש. ההשקעה בתכנון הראשוני של שלד האתר עשויה להוביל לתוצאות שיבדילו את האתר שלך משאר המתחרים.

במאמר זה נדון בנושא, חשיבותו של שלד חזק לאתר, ביצירת שלד שיחזק את הקשר עם הגולשים, שיהיה נוח למנועי החיפוש למצוא את המידע בו, ובסופו של דבר ישפר את תוצאות הדירוג של האתר.

אולי נתחיל בשאלה המתבקשת, מהו שלד האתר? שלד האתר הוא מה שנשאר אחרי שגרעת מהאתר את הטקסט, את התמונות, את הצבעים ווהגרפיקה. הוא שקובע איכן ימוקם כל אלמנט באתר.

אנשים רבים נוטים להוריד מחשיבותו של תכנון שלד האתר, ובכך טועים טעות חמורה. ההסבר לפניכם.

המוח האנושי פועל בצורה כזאת שהוא מחפש ומוצא צורות מסוימות, שמונחות במרחב בצורה שיוצרת אצלו הגיון מסוים. שהוא מגיע למקום חדש הוא יחפש את הצורות המוכרות לו, ויצפה לפגוש אותן באותם המקומות. לכן מיקום האלנמנטים בצורה הגיונית (בשביל המוח) יוצרת מין תחושת סיפוק קוגניטיבית אצל המשתמש.

וכאן האלוגריתם של גוגל נכנס לתמונה. גוגל אוהב את מה שהגולשים אוהבים, ומבחינתו, אתר שגורם אצל הגולשים לתחושת סיפוק והנאה, יקבל אצלו נקודות זכות בקביעת הדירוג. מצד שני אם גולשים מרגישים לא בנוח, הם עלולים שלא לבצע את הפעולות שאותם רצית שיבצעו באתר, כמו למשל: הרשמה לרשימת דיוור, קניית מוצר, או צפייה בתוכן מסוים וכדומה (poor CTR – Click Through Rate)או לעזוב את האתר לאחר זמן קצר (Short Session Duration).

שלד אתר טוב מוסיף קישורי משנה לקישור הראשי שלכם בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. אלו קישורים לעמודים פנימיים באתר שלכם, ומהווים יתרון משמעותי בקידום אתרכם מפני שאנשים שונים, ימצאו עניין בעמודים אחרים, לפיכך יותר גולשים יבקרו באתר.

שלד אתר טוב מסייע לסורק (Crawler) של גוגל למצוא את המידע שהוא מחפש בתוך הדפים באתר,ולסדר אותו (Index)בצורה טובה יותר. גם גוגל מודה שהסורק שלה לא מסוגל למצוא את כל הדפים באינטרנט, ולכן תכנון מתאים יבטיח שכל הדפים יהו נגישים לסורק.

Author

admin