אתרי מסחר אלקטרוני מאפשרים לקנות, למכור ולהחליף מוצרים או שירותים. הם מנוהלים בדרך כלל על ידי אנשים פרטיים או בעלי עסקים קטנים או בינוניים, אך יש כמובן גם אתרי אינטרנט של חברות מסחר גדולות וארגונים בינלאומיים. המאפיין המשותף לכל אתרי המסחר הוא מתן אפשרות לגולשים לבצע רכישות מקוונות. כמו כן, יש תחרות גדולה בין אתרי המסחר ולכן נדרש קידום יעיל ומקצועי.

אלו הדגשים העיקריים לקידום אתרי סחר בארץ ובעולם:

א. התאמת הקידום לאופי המוצרים – שיטת הקידום צריכה להיבחר על פי אופי המוצרים באתר המסחר המקוון. במידה ומדובר על אתרים שמוכרים את כל סוגי המוצרים, ניתן לבצע קידום כללי ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש. במקרים של מכירת מוצרים ספציפיים יש לחפש את הפלטפורמה המתאימה והחסכונית ביותר.

ב. התאמת הקידום לקהל היעד – סוג המוצרים שמוכרים באתרי המסחר קובע את קהל היעד. יש אתרי סחר לצעירים ובני נוער, אתרי סחר למבוגרים, אתרי סחר לקשישים, אתרי סחר לאנשי מקצוע וכן הלאה. התאמה בין הקידום לבין קהל היעד תשפר את האפקטיביות ותחסוך בהוצאות מיותרות.

ג. מעקב אחר ביצועים – קידום אתרי סחר באינטרנט מאפשר לעקוב בזמן אמת אחר הביצועים. באמצעות ניטור תוצאות הקידום ניתן לדעת במה להתמקד, על איזה פלטפורמות לוותר והאם יש צורך בביצוע שינויים והתאמות. המעקב אחר הביצועים בפועל חיוני לאתרי מסחר מקוון כי הוא מאפשר להם לבלוט על רקע המתחרים ולשפר את תוצאות המכירות.

טיפים לביצוע קידום אתרי סחר

הדגשים העיקריים לקידום אתרי סחר מיועדים לכל מי שרוצה להפעיל מסחר מקוון. ראשית, כדאי להביא בחשבון את ההשקעה הכספית הנדרשת בקידום אפקטיבי. יש להתייחס להוצאה כאל השקעה לטווח ארוך ולא לבדוק רק את התוצאות המיידיות.

שנית, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ועם חברת קידום ותיקה ומנוסה. אפשר לבדוק את הרקע של החברה בקידום אתרי אינטרנט מן הסוג הזה ולקבל המלצות מחברים ובני משפחה. זו הדרך הנכונה לקדם את אתרי המסחר, להגיע ללקוחות חדשים ובמידת הצורך גם לשלב בין אמצעי קידום שונים ויעילים.

Author

admin